Whitepaper: zelf schrijven of laten schrijven?

Zelf schrijven of laten schrijven?


Een whitepaper

ZELF SCHRIJVEN

Zelf een whitepaper maken betekent in het kort:

  • Expertise en thematiek bepalen
  • Informatie verzamelen
  • Eerste versie schrijven
  • Tekst en ontwerp laten reviewen; tweede (derde, vierde…) versie schrijven
  • Publiceren op je site en via LinkedIn, Twitter of andere kanalen

Tips en hulp bij het zelf schrijven van een whitepaper vind je hier.

WIE HEEFT DE TIJD OM HIER BIJNA EEN MAAND MEE BEZIG TE ZIJN?

Maar wie in jouw bedrijf heeft de tijd, de expertise en het overzicht om hier minimaal drie weken mee bezig te zijn?

Een whitepaper laten schrijven betekent een financiële investering, maar het scheelt je al snel een kleine maand aan plannen, overleggen en (her)schrijven.

Een whitepaper

LATEN SCHRIJVEN

In het kort houdt uitbesteden het volgende in:

  • Je brieft Whitepaperschrijver (WPS) op jouw unieke expertise en materiaal (tekst, beeld, cijfers)
  • WPS helpt desgewenst met kiezen van thema’s en publiek
  • Eventueel volgt een interviewafspraak
  • Je becommentarieert de eerste uitgeschreven versie
  • WPS helpt je met de publicatie

Meer over het proces van een whitepaper laten schrijven vind je hier.

Whitepapers worden steeds vaker gebruikt als Proof of Concept en als Bid Book. Dat verandert wel de stijl en inhoud maar niet de opzet.

whitepaper definitie

Dit is onze

Werkwijze

Whitepaperschrijver doorloopt de volgende stappen bij het maken van een whitepaper:

  1. Informatie vergaren
  2. Een opzet bedenken voor de whitepaper
  3. De opzet bespreken en eventueel aanpassen
  4. Een eerste versie schrijven
  5. Commentaar en suggesties verwerken
  6. De whitepaper afschrijven en in een functioneel ontwerp overdragen.

Vriendelijk, ter zake. Goed begrip van
onze markt en van wat onze klanten zoeken.

TIMOCOM

Whitepaperschrijver biedt een combinatie van SEO-expertise en business savvy met ongekende uitgeef­ervaring en schrijf­talent. Deze expertise is probleem­loos uit te breiden tot webdesign, content marketing, webpromotie of uitgeef­strategieën. Mocht je whitepaper dus onderdeel zijn van een groter marketingplan, dan is WPS optimaal ingericht voor maximale aansluiting op al je initiatieven.

Whitepaperschrijver
Rotterdam, NL
Pim van Tol, hoofdredactie
06 4998 2490
info@whitepaperschrijver.nl