Laten schrijven

Je wilt een whitepaper laten schrijven.
Dit is wat WPS voor je doet.

Dit is de

Werkwijze

Whitepaperschrijver (WPS) doorloopt de volgende stappen bij het maken van een whitepaper:

  1. Informatie vergaren
  2. Een opzet bedenken voor de whitepaper
  3. De opzet bespreken en eventueel aanpassen
  4. Een eerste versie schrijven
  5. Commentaar en suggesties verwerken
  6. De whitepaper afschrijven en in een functioneel ontwerp overdragen.

Dat laatste vergt een beetje uitleg: de vormgeving van een whitepaper is een hoop werk, en erg van persoonlijke smaak afhankelijk. Daarom krijg je een functioneel ontwerp, dat zo door kan naar een vormgever die de juiste illustraties, kleuren en lettertypes heeft.

Een whitepaper maakt van jou en je bedrijf een ‘thought leader’

Wat wordt er van jou

Verwacht

Whitepaperschrijver kan een whitepaper voor je bedenken, opzetten, schrijven en publiceren. Elk van deze zaken kun je in overleg laten doen en natuurlijk ook allemaal samen.

WAT IS DAARVOOR NODIG?

  • Een duidelijk beeld van je bedrijf en wat (en wie) je wilt bereiken met de whitepaper.
  • Voldoende informatie (of bestaande content) om een goed verhaal op te kunnen baseren.
  • Eventueel een halfuurtje tijd van iemand die op vragen of suggesties kan reageren.

Het meest efficiënt is contact per mail of telefonisch, maar je weet ook dat je soms in een uurtje face to face veel verder komt. Het kan allemaal.

Wil je je whitepaper als Proof of Concept of als Bid Book inzetten, bespreek dan je wensen direct.

whitepaper laten schrijven

Dit is jouw

Investering

Voor jou betekent een whitepaper laten schrijven een financiële investering, maar het scheelt je al snel een kleine maand aan plannen, overleggen en schrijven. Voor jouzelf houdt uitbesteden het volgende in:

  • Je spreekt Whitepaperschrijver een halfuur tot een uur en brieft jouw unieke expertise en bezorgt materiaal (documenten, foto’s, cijfers).
  • Je plant indien nodig tijd een interview; dat kost degene met de meeste expertise in jouw organisatie maximaal anderhalf uur.
  • Iemand (jijzelf, of iemand van marketing) leest de eerste uitgeschreven versie; dat kost ongeveer 2 uur.

Tijdwinst: al snel 30-40 uur, als het niet meer is. Jouw investering: 4 uur en 2600 euro. Dat sommetje is snel gemaakt. Hoeveel leads heb je nodig om die investering terug te krijgen?

Vriendelijk, ter zake. Goed begrip van onze
markt en van wat onze klanten zoeken.

TIMOCOM

Whitepaperschrijver biedt een combinatie van SEO-expertise en business savvy met ongekende uitgeef­ervaring en schrijf­talent. Deze expertise is probleem­loos uit te breiden tot webdesign, content marketing, webpromotie of uitgeef­strategieën. Mocht je whitepaper dus onderdeel zijn van een groter marketingplan, dan is WPS optimaal ingericht voor maximale aansluiting op al je initiatieven.

Whitepaperschrijver
Rotterdam, NL
Pim van Tol, hoofdredactie
06 4998 2490
info@whitepaperschrijver.nl