Wij kunnen een whitepaper voor je bedenken, opzetten, schrijven, en publiceren.

Elk van deze zaken kun je in overleg door ons laten doen en natuurlijk ook allemaal samen.

Wat hebben wij daarvoor nodig? 

  • Een duidelijk beeld van je bedrijf en wat (en wie) je wilt bereiken met de whitepaper.
  • Voldoende informatie (of bestaande content) om een goed verhaal op te kunnen baseren.
  • Eventueel iemand met wie we kort kunnen overleggen als we gaandeweg nog vragen of suggesties hebben.

Voor jou en ons is het ‘t meest efficiënt als we de contacten telefonisch of per mail doen, maar je weet ook dat je soms in een uurtje face to face veel verder komt. Het kan allemaal.

Hoe is onze werkwijze?

Wij doorlopen de volgende stappen bij het maken van een whitepaper:

  1. Informatie vergaren
  2. Een opzet bedenken voor de whitepaper
  3. De opzet bespreken en eventueel aanpassen
  4. Een eerste versie schrijven
  5. Commentaar en suggesties verwerken
  6. De whitepaper afschrijven en in een functioneel ontwerp overdragen.

Dat laatste vergt een beetje uitleg: de vormgeving van een whitepaper is een hoop werk, en erg van persoonlijke smaak afhankelijk. Daarom laten we dat onderdeel bij jou (je werkt misschien al met ontwerpers die jouw huisstijl bewaken). Een functioneel ontwerp kan zo door naar een vormgever die de juiste illustraties, kleuren en lettertypes heeft.

Op deze site vind je wel links naar templates (basisstramienen in Microsoft Word), voor wie er toch zelf mee aan de slag wil. (Er zijn online ook materialen te vinden voor Indesign en Publisher Plus, maar wie daarmee werkt is vaak al een ontwerper 😉

Ook helpen we je alvast op weg naar een paar sites met gratis foto’s voor je whitepaper. Vaak is wel een credit vereist, dat wil zeggen: je moet de naam van de maker klein erbij schrijven.