Hoe meet je de effectiviteit van een whitepaper?

  EEN INVESTERING IN CONTENT MARKETING moet zich terugbetalen, of het nu tijd of geld was dat je erin stak. Maar hoe meet je de effectiviteit van een whitepapercampagne? Er zijn grof geegd verschillende manieren om hiernaar te kijken.   1 • Aantal leads of waarde van leads Dit is het makkelijkst in financiële zin. […]

De whitepaper als onderdeel van een campagne

Hoewel er veel belangstelling is voor whitepapers zien we dat maar weinig mensen zich de volgende vraag stellen: Welke rol speelt de whitepaper in mijn campagne? Doorgaans gaat het zo: Iemand bedenkt dat een whitepaper (laten) maken een goed idee is, er wordt rondgekeken naar wie hem kan maken, en er wordt onderzocht hoe je […]

Is het DE of HET whitepaper? Los of aan elkaar?

  Is het DE of HET whitepaper? We zochten het op bij Onze Taal: ‘Het is allebei juist. Het Engelse leenwoord whitepaper kan zowel het lidwoord de als het lidwoord het krijgen. De whitepaper en het whitepaper lijken ook ongeveer even gebruikelijk te zijn. De woordenboeken en spellinglijsten nemen whitepaper dan ook op als een […]

Hoe moet je informatie verzamelen voor een whitepaper?

Als een whitepaper een toonbeeld van jouw bedrijfsexpertise moet zijn (en wij vinden dat dat zo is), dan kun je je afvragen waar je de kennis vandaan haalt. Uitgebreide research buiten je bedrijf zou eigenlijk niet aan de orde moeten zijn: een goed whitepaper destilleert de intern aanwezige kennis. In deze blog beschrijven we kort […]

De levensduur van een whitepaper

Een goede whitepaper kost je al snel twee weken tijd, of bijna tweeduizend euro als je hem uitbesteedt. Dan wil je er ook wel goed gebruik van kunnen maken. Mits goed opgezet, kun je een whitepaper een halfjaar tot een jaar actief gebruiken. Dit hangt natuurlijk ook van je onderwerp af: een banketbakker zal misschien […]

De beste whitepaperschrijvers – volgens whitepaperschrijver

Het zal je niet ontgaan zijn dat heel veel bureaus en individuen inmiddels whitepapers voor je willen schrijven. De whitepaper is een hype, en dus schieten de aanbieders als paddenstoelen uit de grond. Uitleggen wat een whitepaper is en waarom je er een moet hebben, doen ze allemaal. Wij ook. Wat ik nergens las: hoe […]

Emailadres vragen voor een whitepaper: ja of nee?

Een soort betaaldrempel De meeste whitepapers zitten, zoals je zelf wel ervaren hebt, achter een soort betaaldrempel: pas bij ingave van je emailadres (en vaak nog meer info zoals je bedrijfsnaam, -sector, -grootte, locatie etcetera) krijg je de paper thuisgemaild. Het lijkt een kleine moeite, maar je beseft zelf ook dat je [a] gratis en […]